vrijdag 28 oktober 2011

Afmaken

Misschien een beetje vreemde titel voor vandaag, maar het gaat over het afmaken van dingen waaraan je begint.
Daar ben ik meestal niet zo goed in. Dat is voor mij niets nieuws, maar het begint me dwars te zitten. Een goed gesprek in deze herfstvakantie heeft me aan het denken gezet.
De vraag was: "Haal je voldoening uit waar je mee bezig bent en wat je maakt?"
Mijn antwoord? Niet altijd. Dat komt deels doordat ik een beeld in mijn hoofd heb, dan begin met maken en dan wordt het product niet helemaal/helemaal niet zoals het in mijn hoofd zit.
Wat kan ik hierin aanpassen?
1. Een beter plan maken in plaats van meteen bij een idee beginnen
2. Dat waaraan ik begin afmaken
3. Meer focus op wat ik aan het doen ben
Daar ga ik dus de komende tijd mee aan de slag.
Daarom wil ik ook in ieder geval 1 keer per week een blogje schrijven. Om bewust ergens te noteren wat ik doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten